دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ 
كارگروه حفظ و احیا آثار ملموس و ناملموس در شهر بستك تشكیل شد
به گزارش روابط عمومی شهرداری ‌و شورای اسلامی بستک مرتضی ایرانمنش شهردار بستک در نشست با دوستداران ، حامیان و فعالان عرصه میراث فرهنگی ضرورت لزوم بر حمایت از آثار تاریخی شهر بستک را همواره یک اولویت مهم برای شهر دانست و گفت شهرداری و شورای اسلامی بستک در صیانت و حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این شهر نگاهی مثبت و حمایت گرانه دارد.
🔸 شهردار بستک ضمن تشکر از همه عوامل منجمله بخش خصوصی در راستای ثبت جهانی کاروانسرا بستک گفت : باید با استفاده از ظرفیت های بوجود آماده حرکتی رو به جلو داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های گردشگری بستک در راستای جذب گردشگر و رونق شهر استفاده نماییم.
🔸 این نشست با هدف شناسایی و تقویت راهکارهای حفظ و حمایت از ابنیه تاریخی، فرهنگی و آثار ملموس و ناملموس و همچنین صیانت از برکه های شهر بستک تشکیل شد و تحت عنوان کارگروه فعالیت خود را آغاز نمود.
🔸 در ادامه اعضای حاضر در جلسه بهرام دیده جهان را بعنوان دبیر و فرید جدکار را بعنوان مسئول کمیته معماری و پیمان پاسلاری را بعنوان پژوهشگر کارگروه انتخاب نمودند و از سوی مرتضی ایرانمنش مسئولیت هماهنگی کارگروه به خانم عبدالله پور از کارمندان شهرداری بستک سپرده شد.در ادامه تقسیم شرح وظایف راشد رحمانی بعنوان جانشین دبیر و نصیر جهانشیر مسئول کمیته برکه ها عهده دار شدند.
🔸 مرتضی ایرانمنش رئیس کارگروه حفظ و احیا آثار ملموس و ناملموس شهر بستک در ادامه گفت این کارگروه با برگزاری جلسات و نشست ها موضوعات تخصصی و مورد بحث را تا حصول نتیجه ی رضایت بخش مورد پیگیری قرار می دهد و با شناسایی افراد فنی در حوزه های تخصصی و مطالبه ی موارد مغفول مانده و یا نیاز به ورود و انجام اقدام عملی از سوی مسئولین و دستگاه متولی در دستور کار خود قرار خواهد داد.
🔸 افزایش آگاهی و سواد میراثی شهروندان، طرح موارد لازم در اصلاح طرح تفکیکی شهر بستک با تاکید بر حفظ برکه ها و در نظر گرفتن ابنیه تاریخی و همچنین مطالبه ثبت آثار تاریخی و فرهنگی و آثار ملموس و غیر ملموس و سوق دادن پیمانکاران به سمت نماسازی و ترویج معماری بستکی از دیگر گفتگوها در این نشست بود.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0